fbpx

CAPITAL CORP. SYDNEY

73 Ocean Street, New South Wales 2000, SYDNEY

Contact Person: Callum S Ansell
E: ca********@ca*****.com
P: (02) 8252 5319

WILD KEY CAPITAL

22 Guild Street, NW8 2UP,
LONDON

Contact Person: Matilda O Dunn
E: ma********@ca*****.com
P: 070 8652 7276

LECHMERE CAPITAL

Genslerstraße 9, Berlin Schöneberg 10829, BERLIN

Contact Person: Thorsten S Kohl
E: th*********@ca*****.com
P: 030 62 91 92

Стартира прием ан проекти по процедура „ДИГИТАЛИЗАЦИЯ НА ПРЕДПРИЯТИЯТА“ ПРОГРАМА „КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ И ИНОВАЦИИ В ПРЕДПРИЯТИЯТА“ 2021-2027

ОП "Иновации и конкурентоспособност"

Стартира прием на проекти по процедура „Дигитализация на предприятията“ от Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027

Kраен срок за кандидатсване: 26.09.2025 г.

Целите на процедурата: Процедурата цели да насърчи инвестициите за въвеждане на асъвременни информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и по този начин да допринесе за повишаване нивото на дигитализация на предприятията и готовността им за последващо преминаване към по-високите нива на цифровизация от областта на Индустрия 4.0.

Минимален и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за конкретен проект

  • Минимален размер помощта- 5 000 лева
  • Максимален размер на помощта- 50 000 лева

Максимален интензитет на безвъзмездната финансова помощ по процедурата:

  • Микро и малки предприятия- 70%

Помощта се предоставя при условията на режим „минимална помощ” (de minimis) съгласно Регламент (ЕС) № 2023/2831.

Допустими са само кандидати, които отговарят на следните критерии:

1) Да са търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите.

2) Да са регистрирани не по-късно от 31.12.2023 г.

3) Да са микро или малки предприятия по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36).

4) Да са реализирали нетни приходи от продажби ОБЩО за 2023 и 2024 финансови години ≥ 100 000 лева

5) Да имат средносписъчен брой на персонала за 2024 г., който е ≥ 2 заети лица.

6) ) Да са заявили подкрепа за основната или за допълнителна икономическа дейност на предприятието съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД-2008) на Националния статистически институт (НСИ) въз основа на данни за 2024 г.

По процедурата не могат да участват и да получат безвъзмездно финансиране предприятия, чиято основна икономическа дейност съгласно КИД-2008 въз основа на данни за 2023 г. попада в следните сектори, раздели или класове (кодове), съгласно КИД-2008 на НСИ (Приложение 10):

  • сектор А „Селско, горско и рибно стопанство”;
  • раздел 62 „Дейности в областта на информационните технологии” и раздел 63 „Информационни услуги” от сектор J „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения”;
  • сектор K „Финансови и застрахователни дейности”;
  • сектор О „Държавно управление”;
  • раздел 92 „Организиране на хазартни игри” от Сектор R „Култура, спорт и развлечения”;
  • клас (код) 96.09 „Други персонални услуги, некласифицирани другаде” от раздел 96 „Други персонални услуги” в Сектор S „Други дейности”;
  • сектор Т „Дейности на домакинства като работодатели; недиференцирани дейности на домакинства по производство на стоки и услуги за собствено потребление”;
  • сектор U „Дейности на екстериториални организации и служби”.

ВАЖНО: Не могат да получат безвъзмездна финансова помощ кандидати, които са одобрени за финансиране по настоящата процедура, но имат сключен договор по процедура чрез подбор на проекти BG16RFPR001-1.008 „Въвеждане на технологии от областта на Индустрия 4.0 в предприятията” по ПКИП (който не е прекратен към датата на сключване на договор по настоящата мярка).

Кандидатите нямат право да получат финансиране по настоящата процедура за ИКТ услуги/решения, посочени в „Списъка на допустимите услуги и решения в областта на ИКТ” (Приложение 16), ако към крайния срок за кандидатстване по процедурата имат сключен договор (който не е прекратен) по процедура BG-RRP-3.004 „Технологична модернизация” и/или по процедура BG-RRP-3.005 „Решения в областта на информационните и комуникационни технологии и киберсигурността в малките и средните предприятия” по Програмата за икономическа трансформация (ПИТ) на Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ), и/или по процедура BG16RFPR001-1.004 „Подкрепа за семейните предприятия, предприятията от творческите индустрии и занаятите” по ПКИП, включващ разходи за изпълнението на същите ИКТ услуги/решения. Ако изискването не е спазено, в процеса на оценка разходите за съответните (едни и същи) услуги/решения ще бъдат премахнати служебно от бюджета на проектните предложения по настоящата процедура.

Услугите и решенията съгласно „Списъка на допустимите услуги и решения в областта на ИКТ” (Приложение 16), включени в проектните предложения, могат да бъдат въведени/ползвани като:

– готови решения, съответстващи на нуждите на предприятието;

– персонализирани услуги/решения, разработени в съответствие с нуждите на предприятието;

– SaaS (Software as a service), когато е приложимо.

Допустими разходи:

За целите на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ са определени следните допустими разходи под формата на единични разходи за услугите/решенията, посочени в „Списъка на допустимите услуги и решения в областта на ИКТ” (Приложение 16):

  1. Разходи за създаване на онлайн магазин – 9 840,00 лв.
  2. Разходи за въвеждане на система за управление на ресурсите (ERP система) – 18 558,00 лв.
  3. Разходи за въвеждане на система за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM система) – 18 119,00 лв.
  4. Разходи за въвеждане на модул/система за управление на веригата за доставки на суровини/материали/компоненти/продукти за производствения процес/процеса на предоставяне на услуги – 15 814,00 лв.
  5. Разходи за въвеждане на модул/система за управление на складовото стопанство (WMS) -16 336,00 лв.
  6. Разходи за въвеждане на модул/система за управление на производството – 18 820,00 лв.
  7. Разходи за въвеждане на модул/система за управление на продажбите на дребно (Point-of-Sale система) – 14 398,00 лв.
  8. Разходи за въвеждане на система за бизнес анализи (Business Intelligence система) – 16 320,00 лв.
  9. Разходи за въвеждане на система/платформа за вътрешнофирмени обучения на служители от разстояние в електронна среда – 16 083,00 лв.
  10. Разходи за въвеждане и сертифициране на система за управление на сигурността на информацията съгласно изискванията на международния стандарт БДС ISO/IEC 27001 – 16 758,00 лв.
  11. Разходи за изграждане на система за защита на информацията в локална мрежа – 16 422,00 лв.
  12. Разходи за изграждане на система за архивиране на информация – 13 115,00 лв.
  13. Разходи за изграждане на система за управление на съхранението и споделянето на информация – 16 313,00 лв.

Продължителността на изпълнение на проектите не следва да надвишава 12 (дванадесет) месеца, считано от датата на влизане в сила на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ